Der findes idag firmaer der udelukkende benytter Facebook som markedsføring. Og de klarer sig jo fint? Hvorfor skulle jeg bruge ekstra penge på en decideret hjemmeside?
Ja – det er korrekt at der findes firmaer der kun bruger Facebook – men der er nu også fordele ved at have en hjemmeside selv. Og – det ene udelukker slet ikke det andet – faktisk kan der være et rigtigt godt sammenspil mellem en hjemmeside – og en Facebookside.
Svaret på dette spørgsmål er ikke et “enten eller” – men ofte et “både og”
Facebook er et “socialt medie” – og som sådan er det primært velegnet til dialog. Og det er netop dette som mange firmaer – store som små udnytter – netop dialogen.
Fx Danmarks Radio, Bilka og mange Superbrugser benytter Facebook til en hurtig og direkte dialog m,ed kunderne. Men – har samtidig en hjemmeside hvor de “faste” informationer og priser kan findes.
PÅ Facebook kan man lave alle de opslag man vil – men de kommer jo til at ligge i en laaaang række – så opslag der er nogle dage eller uger gamle ofte er umulige at finde frem til.
Med en hjemmeside kan man organisere sine informationer/priser/produkter som man vil – i et enkelt og systematisk setup hvor det er leet for kunderne at navigere.
Og – har man brug for det – så kan man jo ved hjælp af links hurtigt publicere noget på Facebook fra hjemmesiden.
Så, min anbefaling vil ofte være at bruge hjemmeside + Facebook sammen.